Відділ автоматизованих систем управління та зв’язку КП “ВОЦЕМДМК”: тримаємо руку на технічному пульсі підприємства

На відділ автоматизованих систем управління та зв’язку КП «Волинський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» покладена важлива місія – цілодобова технічна підтримка роботи підприємства та усіх його структурних підрозділів. Це серйозна і відповідальна справа, яка вимагає високого рівня кваліфікації та системного підходу до роботи.

У підрозділі працює троє осіб – начальник відділу автоматизованих систем управління та зв’язку Оксана Тлучкевич, провідний інженер-програміст Сергій Монашко та провідний інженер-електронік Олексій Гайовий. Усі мають значний досвід роботи та є професіоналами своєї справи.

До основних завдань підрозділу належать: підтримка технічного функціонування всіх структур підприємства, своєчасне обслуговування програмного забезпечення, баз даних, комп’ютерної техніки, засобів зв’язку та медичної апаратури.

«Сфера нашої відповідальності дуже широка. Вона охоплює усі технічні аспекти роботи екстреної медичної допомоги. Відповідаємо за безперебійну роботу програмного забезпечення, серверного та мережевого обладнання. А також за функціонування комп’ютерної техніки, телефонів, смартфонів, планшетів, медичного обладнання та їх діагностику. Однак найголовніше завдання — це забезпечення прийому викликів на лінії «103», перенаправлення інформації бригадам та їх обслуговування. Нашим стратегічним завданням є забезпечення надійності всіх технологічних систем, адже будь-який збій на лінії може призвести до серйозних наслідків і ускладнити надання екстреної допомоги», – розповідає очільниця відділу Оксана Тлучкевич.

Традиційно прийом викликів здійснювався через екстрений номер 103. Але з 2024 року КП «ВОЦЕМДМК» почало приймати виклики екстреної допомоги від населення також і за телефонним номером 112. Такі нововведення відбулися у рамках євроінтеграції. Це дозв олило покращити доступність екстрених служб для громадян та зробити процес реагування на виклики ще більш ефективним. Для цього було закуплено нове обладнання, встановлено оновлене програмне забезпечення, а також посилено заходи кіберзахисту, що надзвичайно важливо в умовах постійної загрози інформаційних атак.

«Кожна машина екстреної медичної допомоги оснащена відповідним обладнанням, яке необхідно постійно моніторити та підтримувати в належному стані. Враховуючи, що допомога надається в автомобілях ЕМД та в умовах зовнішнього середовища, медичне обладнання потребує постійного оновлення, заміни рухомих частин, які часто зношуються або виходять з ладу. Це насамперед кабелі відведень електрокардіографа, акумуляторні батареї, перехідники моніторів. Адже вся медична апаратура має працювати автономно. Цілодобовий режим використання значно зменшує термін експлуатації відповідних приладів і систем. Тому наше завдання полягає у підтриманні робочого стану дефібриляторів, електрокардіографів, апаратів штучної вентиляції легень, електричних аспіраторів, пульсоксиметрів, глюкометрів та тонометрів. Тобто можемо щось підпаяти, замінити кабель, акумуляторну батарею. Ця апаратура завжди має функціонувати точно і якісно, адже від цього залежить здоров’я і життя людей», – наголошує Оксана Тлучкевич.

Ще одним важливим аспектом є підтримка цифровізації. Всі бригади екстреної медичної допомоги отримують виклики через телефони та планшети, а система GPS-навігації дозволяє в режимі онлайн відслідковувати маршрути руху автомобілів, що підвищує ефективність роботи.

«Одна з функцій нашого відділу – монтаж, налаштування та перепрошивка систем GPS-навігації, встановлення відеореєстраторів, перевірка та діагностика роботи усього медичного обладнання. Ми намагаємося побудувати нашу роботу за принципом взаємозамінності. Запорука якісної роботи – налагоджена комунікація всередині команди. Це дозволяє швидше реагувати на зміни, вирішувати певні технічні питання швидше, радитися один з одним і приймати найбільш правильні рішення», – говорить Олексій Гайовий, інженер електронік.

Крім того, часто виникають проблеми з сигнально-гучномовними пристроями та проблисковими маячками на санітарних автомобілях, які потребують ремонту чи заміни. У нових автомобілів термін експлуатації проблискових маячків довший. А ті авто, які працюють не один рік, частіше стикаються із зазначеною проблемою. Такий ремонт, як зазначає Олексій Гайовий, здійснюється за модульним принципом, що дозволяє швидко відновити працездатність техніки.

«Комп’ютерна база підприємства включає понад 160 комп’ютерів, кожне відділення та пункт має доступ до інтернету та комп’ютерної техніки. Ми супроводжуємо, налаштовуємо та оновлюємо програмне забезпечення, щоб всі відділи комунального підприємства були об’єднані в єдину інформаційну мережу, безперешкодно комунікували між собою та могли якісно виконувати покладені на них завдання», – стверджує інженер-програміст відділу автоматизованих систем управління та зв’язку Сергій Монашко.

Робочі дні працівників відділу ненормовані, адже іноді необхідно оперативно вирішувати непередбачувані технічні проблеми, що можуть виникнути в будь-який момент доби.

«На нашому підприємстві працюють чудові висококваліфіковані медики, диспетчери, екстрені медичні техніки, адміністратори та фахівці різних напрямків. Є сучасний парк санітарних автомобілів, оснащений необхідним медичним обладнанням та GPS-зв’язком. Є відповідна комп’ютерна та інша техніка. Але якщо всі ці складові не інтегровані в єдину цілісну систему, вони не зможуть ефективно працювати. Завдання відділу – постійно тримати руку на технічному пульсі життя підприємства, де кожен технічний аспект має бути бездоганно налаштований і синхронізований для безперервної та злагодженої роботи всіх систем», – підсумовує керівник відділу автоматизованих систем управління та зв’язку КП «ВОЦЕМДМК» Оксана Тлучкевич.